نسل چهارم اسنپدراگون 8 کوالکام اولین چیپست موبایل با پردازنده Oryon است.


طبق اخبار جدید، پردازنده قدرتمند Oryon که به تازگی در اسنپدراگون ظاهر شده است

اگر اخبار مربوط به حوزه پردازنده ها را دنبال می کنید، حتما می دانید که کوالکام اخیرا اسنپدراگون را معرفی کرده است. اکنون سوال اصلی این است که این CPU چه زمانی در چیپست های گوشی های هوشمند ظاهر می شود؟ کوالکام اخیرا به این سوال پاسخ داده است.

وجود پردازنده Oryon در نسل چهارم تراشه اسنپدراگون 8

به نقل از سایت AndroidAuthorityکوالکام در رویداد Snapdragon Summit اعلام کرد که پردازنده Oryon در چیپست این گوشی در سال 2024 حضور خواهد داشت. این شرکت جزییات بیشتری ارائه نکرد مگر اینکه نشان دهد این چیپست در رویداد Snapdragon Summit 2024 ارائه خواهد شد.

با این حال، عرضه این تراشه در اواخر سال 2024 (زمان احتمالی رویداد Snapdragon Summit 2024) می تواند به عنوان شاهدی بر حضور پردازنده Oryon در چیپست Snapdragon 8 Gen 4 باشد. در نتیجه، تراشه نسل چهارم Snapdragon 8 اولین چیپست خواهد بود که حاوی هسته های Oryon است. با این حال، اسنپدراگون 8 3G اخیراً معرفی شده همچنان از هسته های ARM استفاده می کند.

    پردازنده Orion در تراشه تلفن همراه

پس از اسنپدراگون 820 و اسنپدراگون 821 که در سال 2016 رونمایی شدند، این اولین باری است که تراشه موبایل جدید کوالکام دارای هسته های اختصاصی خواهد بود. بنابراین، اگر منتظر چیپست تلفنی هستید که بتواند با اپل رقابت کند، اسنپدراگون 8 4G ممکن است انتخاب بهتری باشد.

در این رابطه بخوانید:

– انتشار اولین نتایج بنچمارک برای تراشه Snapdragon X Elite. قدرتمندتر از نسل سیزدهم اینتل و Apple M2 Max با گرافیک بهتر از RDNA 3
پردازنده 12 هسته ای Qualcomm Snapdragon X Elite برای لپ تاپ های ویندوزی معرفی شد.
– افشای مشخصات اولین پردازنده لپ تاپ کوالکام; Snapdragon X Elite با 12 هسته Oryon 2 برابر سریعتر از رقبا است

  گوشی مقرون به صرفه Motorola Moto G64 5G با چیپست Dimensity 7025 معرفی شد

نظر شما در مورد حضور هسته های Oryon در نسل چهارم چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 چیست؟ آیا این تراشه می تواند عملکرد بهتری نسبت به تراشه های سری M اپل داشته باشد؟

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/48035-snapdragon8-gen4-first-oryon-soc-mobile