کنسول بازی GPD Win 4 با چیپست Ryzen 7 8840U عرضه می شود. گسترش روزافزون صنعت بازی با کنسول های قابل حمل


طبق گزارش های منتشر شده، GPD قصد دارد تا پایان ماه جاری کنسول بازی قابل حمل GPD Win 4 را با پردازنده Ryzen 7 8840U عرضه کند. این شرکت نسخه جدیدی از کارت گرافیک اکسترنال GPD G1 را نیز ارائه می کند که در ادامه خبر شهر سخت افزار به بررسی آن می پردازیم.

طبق گزارش جدید سایت VideoCardz، کنسول بازی قابل حمل GPD Win4 با چیپست Ryzen 7 8840U قرار است اواخر این ماه وارد بازار شود. GPD رسما اعلام کرده است که این دستگاه تلفن همراه در حال حاضر در مرحله تولید انبوه است و انتظار می رود تا پایان فوریه به بازار عرضه شود. اگرچه هنوز جزئیات خاصی در مورد تاریخ عرضه و قیمت آن فاش نشده است، اما انتظار می رود که همزمان با عرضه نسخه جدید کارت گرافیک خارجی GPD G1 باشد.

کارت گرافیک خارجی GPD G1 یکی از اولین پردازنده های گرافیکی خارجی با معماری AMD RDNA3 است. G1 مجهز به گرافیک AMD Radeon RX 7600M XT، به پردازنده گرافیکی کامل Navi 33 متکی است و برای حفظ قابلیت حمل یک کنسول بازی قابل حمل طراحی شده است.

کنسول بازی gpd win4

GPD ادعا می کند که G1 نسخه جدیدی دریافت می کند که دارای یک سوئیچ TDP است. این سوئیچ به راحتی می تواند بین 100 تا 60 وات قدرت گرمایشی جابجا شود. نسخه فعلی این کارت گرافیک اکسترنال به طور پیش فرض با 100 وات کار می کند، اما بازخورد کاربران در مورد نویز تولید شده توسط فن که دائماً کار می کند، GPD را متقاعد کرده است که توانایی کاهش قدرت را در اختیار کاربران قرار دهد.

  سامسونگ می تواند پنل OLED جدیدی را برای گوشی های گلکسی 2025 عرضه کند

این شرکت همچنین نتایج بنچمارکی را منتشر کرد که عملکرد GPD G1 را از طریق تست 3DMark Time Spy نشان می‌دهد. در حالت 100 وات، پردازنده گرافیکی خارجی به امتیاز 8259 دست می یابد، در حالی که در حالت 60 وات، امتیاز به 6758 امتیاز کاهش می یابد. این نشان دهنده کاهش 18 درصدی عملکرد علیرغم کاهش 40 درصدی مصرف برق است.

کارت گرافیک خارجی GB DG1

GPD علاوه بر جزئیات عملکرد، قابلیت های ارتباطی این محصول را نیز بهبود بخشیده است. اگرچه پورت HDMI در نسخه فعلی از پروتکل TDMS 2.1 با پهنای باند 18 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند، اما کاربران این پورت را برای خروجی 4K@120 هرتز ناکافی می دانند. GPD ادعا می کند که این به دلیل تداخلی است که در به روز رسانی جدید برطرف شده است. مدل جدید G1 باید به راحتی از حالت 120 هرتز پشتیبانی کند.

کنسول gpd win 4

علاوه بر این، یک به روز رسانی برای پشتیبانی از پورت USB4 وجود دارد که اکنون انتقال انرژی 65 واتی را امکان پذیر می کند. نسخه قبلی به 60 وات محدود شده بود، که از تامین انرژی دستگاه های خاصی مانند مایکروسافت سرفیس جلوگیری می کرد. GPD این مشکل را با تغییر کنترلر Thunderbolt 4 و رفع یک باگ سیستم عامل که مانع از رسیدن سیستم به توان خروجی 65 وات می‌شد، برطرف کرد.

کارت گرافیک خارجی GPU G1 در حال حاضر با قیمت 699 دلار به فروش می رسد و قیمت آن تقریباً با سایر کنسول های بازی موجود در بازار برابری می کند. این محصول از انتقال اطلاعات از طریق پورت USB4 و Oculink پشتیبانی می کند و عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

  مشخصات و مشخصات گلکسی F55 فاش شده است

در این رابطه بخوانید:

– کنسول بازی GPD Win 4 2023 مجهز به پردازنده AMD 7840U ارائه شد. 64 گیگابایت رم و 4 ترابایت حافظه داخلی
– کارت گرافیک خارجی GPD G1 مبتنی بر RX 7600M XT راه اندازی شد. به اندازه RTX 3070 دسکتاپ
– این شما هستید و اینها اولین کنسول های بازی مجهز به پردازنده AMD Ryzen 7 8840U هستند.

نظر شما در مورد کنسول بازی موبایل GPD Win4 و کارت گرافیک خارجی GPD G1 چیست؟

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/console-game/49647-gpd-win-4-gaming-console-ryzen7-8840u-chip