کنسول یا کامپیوتر؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت


همه کسانی که عاشق بازی هستند هنگام خرید تجهیزات بازی دو گزینه دارند کامپیوتر رو به روی کنسول. همیشه این بحث بین گیمرها در مورد کنسول یا کامپیوتر? اگر در خرید این دو محصول شک دارید، با ما همراه باشید تا در مورد تفاوت ها و شباهت های این دو مدل صحبت کنیم.

مقایسه کامپیوتر با کنسول

PC-Vs-Console-2.jpg

در حالی که بازی های رایانه ای و کنسولی مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند، هر کدام بر اساس شخصیت، علایق و ترجیحات خود، انواع مختلفی از بازیکنان را جذب می کنند. در زیر ابعاد مختلف هر دو دستگاه را با هم مقایسه خواهیم کرد:

گرافیک: رایانه ها انواع بازی های موجود در بازار را با بالاترین گرافیک ممکن انجام می دهند. با این حال، گرافیک این کنسول همچنان چشمگیر است و با هر نسل جدید که معرفی می شود، ارتقای قابل توجهی را شامل می شود.

عملکرد: رایانه های شخصی معمولاً سخت افزار قدرتمندتری ارائه می دهند و می توانند بازی ها را با نرخ فریم بالاتر و زمان بارگذاری کوتاه تر اجرا کنند. از طرفی مزایای خرید Xbox Series S و دیگر مدل‌های کنسول این است که تجربه بازی استانداردتری را با بازی‌هایی که برای سخت‌افزار کنسول طراحی شده‌اند، ارائه می‌کنند.

قیمت: بسته به تنظیمات و برخی از هزینه های بازی کامپیوتر آنها می توانند بسیار گران تر از بازی های کنسولی باشند. بازی‌های کنسولی که توسط غول‌های صنعت مانند سونی و مایکروسافت طراحی شده‌اند، عموماً مقرون به صرفه‌تر هستند و تجربه بازی ساده‌تر و همه‌جانبه‌تری را ارائه می‌دهند. حتی فرنچایزهای محبوب دوست دارند قاتل دکترین شما می توانید آن را در یک مرحله خریداری کنید.

  اینتل تاریخ عرضه کارت‌های گرافیک Arc Battlemage خود را اعلام کرد

تجربه بازی: PC Gaming طیف گسترده ای از بازی ها را با دسترسی به عناوین کلاسیک (بسیاری از بازی ها و سری های نینتندو) ارائه می دهد. زلدا) و پیشنهادات انحصاری برای رایانه شخصی ارائه دهید. از طرف دیگر، بازی‌های PS5 و Xbox S دارای عناوین انحصاری هستند که برای مثال در رایانه شخصی یافت نمی‌شوند. Forza Horizon 4 و رستگاری مرده قرمز 2، یک تجربه بازی ساده تر و شهودی را ارائه دهید.

مالکیت بازی: برخی از بازی ها ممکن است برای یک پلتفرم بهتر از پلتفرم دیگر مناسب باشند. به عنوان مثال، بازی های تیراندازی اول شخص Call of Duty Modern Warfare 2 و بازی های استراتژی به دلیل نیاز به کنترل های دقیق ماوس و صفحه کلید، بهترین عملکرد را روی رایانه شخصی دارند. در همین حال، کنسول بازی های انحصاری مانند Super Smash Bros این یک تجربه بازی منحصر به فرد را ارائه می دهد که نمی توان آن را روی رایانه شخصی تجربه کرد.

مزایای کنسول های بازی

PC-Vs-Console-3.jpg

ما تفاوت های بین رایانه شخصی یا کنسول را بررسی کرده ایم و مزایای هر کدام را به طور جداگانه توضیح خواهیم داد تا در صورت لزوم بتوانید مقایسه بهتری انجام دهید.

سهولت استفاده از کنسول

بسیاری از گیمرها به دلیل سهولت در تنظیم کنترلر، بازی با آن را انتخاب می کنند. بازی با پلی استیشن 5 فقط چند دقیقه پس از اینکه سیستم را از جعبه خارج کردید، می تواند راه اندازی شود. بنابراین، برای شروع بازی با کنسول هیچ مهارت فنی لازم نیست. اگرچه هزینه های نسبی کنسول ها و رایانه شخصی قابل بحث است. اما به طور کلی، کنسول ها قیمت کمتری نسبت به رایانه های شخصی بازی دارند. علاوه بر این، کنسول های جدیدتر را می توان برای تماشای فیلم، برنامه های تلویزیونی و گوش دادن به موسیقی استفاده کرد.

  مشخصات سری گلکسی اس 24 سامسونگ قبل از مراسم معرفی به بیرون درز کرد

نیازی به ارتقا نیست

اگر هنوز بین کنسول یا رایانه شخصی تصمیم نگرفته اید، یکی دیگر از مزایای کنسول این است که می توانید بدون نگرانی در مورد قدیمی شدن سخت افزار به بازی ادامه دهید. برخلاف رایانه های شخصی که ممکن است با پیشرفت بازی های رایانه شخصی نیاز به ارتقا داشته باشند، کنسول ها توسط سازنده با سیستم مورد نیاز ساخته می شوند. با این حال، سازندگان کنسول های جدید را با پیشرفت تکنولوژی عرضه خواهند کرد. بنابراین، همچنان این خطر وجود دارد که کنسول های قدیمی از بازی های جدید پشتیبانی نکنند.

کنترلرهای بی سیم

کنترلرهای بی سیم شما را از شر سیم های دست و پا گیر خلاص می کنند و به شما آزادی عمل بیشتری می دهند. بسیاری از کنسول ها نیز دارای بازی هایی هستند که فعالیت بدنی و مهارت های شما را افزایش می دهند.

تمام موارد فوق از ویژگی های این کنسول بود. یکی از جدیدترین کنسول های مایکروسافت، سری Xbox است س همچنین جدیدترین کنسول سونی PS5 است. در صورت نیاز به خرید می توانید از بین این دو واحد یکی را انتخاب کنید.

مزایای کامپیوترکامپیوتر)

رایانه های شخصی دارای مزایای زیادی هستند، از جمله توانایی شخصی سازی رایانه، ایجاد میانبرها، تصاویر واضح تر و واقعی تر، تجهیزات جانبی با وضوح بالاتر و توانایی بیشتر برای ارتقاء بازی ها.

امکان سفارشی سازی دستگاه ها

یکی دیگر از مواردی که کنسول یا لپ تاپ را از رایانه شخصی متمایز می کند این است که با ساخت رایانه شخصی می توانید میزان سرمایه گذاری خود را در رایانه شخصی خود انتخاب کنید. برخی از گیمرها روی حفظ یک کامپیوتر بسیار پیشرفته سرمایه گذاری می کنند و ترجیح می دهند آخرین نسخه بازی ها را با بالاترین تنظیمات ممکن اجرا کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند روی رایانه‌های شخصی بازی اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند و فقط در صورت نیاز آن را ارتقا دهند.

  TechMeUp S3 همه قسمت‌ها: از برنامه‌ها تا رایانه‌های شخصی سفارشی، راهنمای نهایی به‌روزرسانی‌های Vacation Gear

دسترسی به بازی های بیشتر و ارزان تر

برخی از بازی ها هستند که به طور انحصاری برای رایانه شخصی ساخته شده اند و اگر بین رایانه شخصی یا کنسول مردد هستید، باید بدانید که تجربه انجام آنها تنها با خرید امکان پذیر است. کامپیوتر شما بازی ها را امتحان خواهید کرد. همچنین می توانید چند بازی را با کرک به صورت رایگان دانلود کنید.

کامپیوتر یا کنسول؟ برنده کیه؟

تمام توصیه هایی که در مورد آن نیاز دارید کامپیوتر یا کنسول بدانید که در این مقاله به تفصیل این موضوع را توضیح داده ایم. عوامل زیادی مانند بودجه، تجربه بازی و غیره وجود دارد که بر تصمیم شما تأثیر می گذارد. اگر به بازی های چند نفره علاقه دارید و ترجیح می دهید سیستم خود را ارتقا دهید، رایانه شخصی بهترین راه برای بازی است.

او میخرد کامپیوتر یا کنترلر تکنولایف

اگر نیاز به دانستن قیمت دارید توجه داشته باشید5، برای اطلاع از قیمت Xbox Series S. در فروشگاه اینترنتی می توانید به وب سایت تکنولایف مراجعه کنید در تکنولایف می توانید انواع کنسول و سیستم های بازی را با بهترین قیمت خریداری کنید. تمامی اقلام موجود دارای ضمانت اصالت بوده و تنوع خوبی دارند. بنابراین برای خرید کنسول ایکس باکس سری اس و سونی می توانید وارد صفحه فروشگاه شوید و از بین طیف وسیع موجود بهترین انتخاب را داشته باشید.

راسلب مسئولیت: مطالب منتشر شده در دسته گزارش های تبلیغاتی توسط شرکت های خارجی تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا انتشار خبری دارد. این مطلب فقط در حال بازنشر است و شهر الشهزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/pr/50403-console-vs-pc