کوالکام از اسنپدراگون 8 نسل 3، هوش مصنوعی مولد برای گوشی های پرچمدار اندرویدی 2024 رونمایی کرد.


مقدمه، هوش مصنوعی، تصویربرداری

توجه داشته باشید: این ویژگی برای اولین بار در 25 اکتبر 2023 منتشر شد.

Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3.

کوالکام امروز (25 اکتبر 2023) به طور رسمی تراشه ای را معرفی کرد که گوشی های هوشمند پرچمدار برتر سال 2024 اندروید ما را تامین می کند: اسنپدراگون 8 نسل 3 پلتفرم موبایل (SD8G3).

به گفته کوالکام، 4 نانومتر توسط TSMC چیپست به گونه ای ساخته شده است که هوش مصنوعی مولد (AI) وظایف و ویژگی ها با گوشی های پرچمدار برتر اندروید 2024. کوالکام در مورد پردازنده جدید خود بسیار مطمئن است و آن را به عنوان “عظیم هوش تعبیه شده” معرفی می کند.

10 میلیارد تنظیمات، همه در دستگاه

تمام ویژگی های هوش مصنوعی SD8G3.

برای اجرای موثر هوش مصنوعی، یک چیپست به کتابخانه‌هایی از اطلاعات نیاز دارد که بتواند به سرعت از آنها استفاده کند.

کوالکام گفت موتور هوش مصنوعی آن اکنون پشتیبانی می کند چند وجهی مدل های مولد هوش مصنوعی که شامل مدل های محبوب می شود مدل های زبان اصلی (LLM) مدل های بینایی زبان (LVM) و بر اساس شبکه ای از ترانسفورماتورها تشخیص خودکار صدا (ASR) بالغ بر 10 میلیارد تنظیمات، همه روی دستگاه در میان مدل های مختلف، کوالکام Llama 2 LLM از متا را نیز شامل می شود.

در زبان انگلیسی، این بدان معنی است که کوالکام چندین کتابخانه از اطلاعات یادگیری ماشین را فشرده کرده است. این اطلاعات تصمیم گیری، تصاویر و تشخیص گفتار را پوشش می دهد تا به پردازنده اجازه دهد تا 10 میلیارد “راه حل” را بدون نیاز به نگاهی فراتر از تراشه ارائه دهد (و این یک دست کم گرفتن است).

  راهنمای خرید و بهترین SSDهای پیشنهادی در بازار ایران (آذر 1402)

Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3.

این برند علاوه بر حجم، سرعت و کارایی هوش مصنوعی خود را نیز افزایش داده است. واحد پردازش عصبی SD8G3 کوالکام (NPU)، فراخوانی شد NPU Qualcomm Hexagonاکنون در 98 درصد سریعتر از نسل قبلی خودبا 40 درصد عملکرد بالاتر در هر وات.

کوالکام ادعا می کند تا افزایش 3.5 برابری در عملکرد هوش مصنوعی در Qualcomm Sensing Hub (که جریان های داده را شناسایی و پردازش می کند)، بالای یک حداکثر 20 توکن در ثانیه (دستیار صوتی هوش مصنوعی شما را شخصی‌تر و سریع‌تر از همیشه می‌کند). این برند همچنین ادعا کرد که هوش مصنوعی تولیدی برای تصاویری که فقط یک ثانیه طول می کشد، در مقایسه با زمان پردازش معمولی 15 ثانیه.

برای افرادی که در زمینه هوش مصنوعی کار می کنند، از اینکه چیپست پشتیبانی می کند نیز خوشحال خواهید شد دقت INT4. مدل‌های Qualcomm AI Stack اکنون با 20 مدل در زمان عرضه عرضه می‌شوند (همه در HuggingFace).

عکس‌ها و ویدیوهای بهتر و هوشمندتر

Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3.

هیچ جایزه ای برای حدس زدن درست وجود ندارد – بله، یک هوش مصنوعی در حال کار بر روی پلت فرم پردازش تصویر کوالکام است، به نام طیف ISPدر SD8G3 نیز.

این چیپست تا سه ISP شناختی 18 بیتی را پشتیبانی می کند، دارای موتوری برای Visual Analytics 4.0، شتاب سخت افزاری برای حسگرهای عمق iToF (زمان غیرمستقیم پرواز) و 12 لایه تقسیم بندی زمانی معنایی واقعی برای پردازش عکس و ویدیو است. .

پشتیبانی از عکاسی HDR Dolby.

این بدان معناست که اگر سازنده گوشی بخواهد، تلفن مجهز به SD8G3 شما می‌تواند ویژگی‌ها و وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی زیر را انجام دهد:

  • پاک کن اشیاء ویدیویی (توسط Arcsoft)، افراد ناخواسته را از ویدیوهای شما حذف می کند
  • دو دوربین تشخیص دائمی برای دوربین های جلو و عقب (برای کد QR، قفل چهره و غیره)
  • هر جا بزرگنمایی کنید (اگر از سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی سامسونگ بهینه‌سازی شده برای اسنپدراگون استفاده می‌کنید)، که به شما امکان می‌دهد در حین ضبط با وضوح 4K، چندین ویدیو بگیرید و اشیاء را با زوم 2x یا 4x ردیابی کنید.
  • نمایی از ولاگرهاکه به شما این امکان را می دهد که همزمان از دوربین سلفی و دوربین پشتی به صورت زنده ویدیو پخش کنید
  • پسوند عکسکه عکس‌ها را فراتر از آنچه حسگر تصویر با استفاده از هوش مصنوعی گرفته است گسترش می‌دهد
  • واقعی عکس گرفتن با استاندارد C2PAکه ثابت می کند عکس هایی که گرفته اید واقعی هستند و توسط هوش مصنوعی ساخته نشده اند
  مهمترین به روز رسانی ویژگی پیامک تا به امروز؛ امکان ویرایش پیام ارسال شده با Google Messages

نمایی از ولاگرها

همه اینها به ویژگی های قدیمی اما همچنان عالی مانند فیلمبرداری سه گانه HDR و پشتیبانی از بسیاری از سنسورهای تصویر HDR (DCG، QDOL، خالی شدن کمتر، چند فریم) اضافه می کند.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-qualcomm-snapdragon-8-gen-3-sd8g3-2024-premium-chipset-phone-mobile-whats-new