2600 بنچمارک رسمی اینتل به دلیل تقلب باطل شده است


سازنده بنچمارک محبوب SPEC CPU 2017 اعلام کرد که بیش از 2600 بنچمارک رسمی محصولات اینتل به دلیل تقلب نرم افزاری نامعتبر است. به نظر می رسد که اینتل از یک کامپایلر اصلاح شده استفاده کرده است که نتایج را تغییر داده است.

به گفته این توسعه دهنده، از این پس نتایج به دست آمده با نسخه خاصی از کامپایلر اینتل به دلیل مشکوک بودن به تقلب اعلام نخواهد شد. این در حالی است که نتایج بیش از 2600 بنچمارک رسمی برای پردازنده های اینتل رتبه بندی شده و اعتبار آنها زیر سوال رفته است. این نتایج مربوط به نسل چهارم پردازنده‌های زئون سافایر رپیدز است.

اینتل متهم به تقلب در استانداردهای رسمی است

SPEC CPU 2017 یک استاندارد مرجع است که در درجه اول برای سرورها، مراکز داده و سیستم های ایستگاه کاری هدف قرار می گیرد. با شبیه سازی بار پردازشی سنگین در سناریوهای مختلف، این معیار امکان مقایسه عملکرد پردازنده ها و نسل های مختلف را فراهم می کند. امتیاز کسب شده در آزمون SPEC CPU 2017 تنها از قدرت سخت افزاری به دست نمی آید، نرم افزار نیز در این امر نقش موثری دارد.

image.jpg
برچسب زدن به نتایج اینتل

یکی از جنبه های نرم افزاری مهم که تأثیر قابل توجهی بر نتیجه به دست آمده در معیار SPEC CPU 2017 دارد، کامپایلر است. کامپایلرهای اینتل کد نوشته شده را برای اجرای بهتر توسط CPU بهینه می کنند. اکنون مشخص شده است که کامپایلر oneAPI DPC طوری برنامه ریزی شده است که در همان معیار SPEC CPU 2017 به جای دستیابی به عملکرد بهتر هنگام اجرای همان فرآیندها، عملکرد بهتری داشته باشد.

  Redmagic 9 Pro در سطح بین المللی راه اندازی شد و اسنپدراگون 8 نسل 3 را برای گیمرهای موبایل به ارمغان آورد

بدیهی است که بهینه سازی کامپایلرها برای اجرای بهتر کد رایج و پذیرفته شده است، با این حال، زمانی که آنها فقط برای استانداردها بهینه شده باشند، سوء ظن تقلب ایجاد می شود. SPEC تأکید کرد که نتایج معیار باید عملکرد دنیای واقعی را منعکس کند، بنابراین چنین پیشرفت‌هایی تقلب محسوب می‌شوند.

فورونیکس به رسانه ها می گوید تأثیر بهبودهایی که در استاندارد SPECint مورد بحث قرار گرفته است در کل حدود 9 درصد است و در نسخه های 2022.0 تا 2023.0 کامپایلر اینتل oneAPI وجود دارد. بنابراین، نتایج رسمی اعلام شده توسط اینتل برای سال 2022 مشکوک است.

کلاهبرداری های نرم افزاری مانند این بی سابقه نیستند. در سال 2003، انویدیا متهم شد که بهینه‌سازی‌هایی را اجرا می‌کند که معمولاً هنگام اجرای معیار 3DMark 2003 خاموش می‌شوند تا عملکرد بهتری را نشان دهند. جالب اینجاست که انویدیا AMD را متهم به کاهش برخی تنظیمات گرافیکی برای افزایش نرخ فریم بازی ها کرده است.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/49636-spec-invalidates-official-intel-cpu-benchmarks-unfair-optimization