آکیرا توریاما خالق اژدهای توپ در ۶۸ سالگی درگذشت


آکیرا توریاما خالق اژدهای توپ در ۶۸ سالگی درگذشت

پرتره آکیرا توریاما

آکیرا توریاما، خالق مانگای Dragon Ball که این فرنچایز بسیار محبوب را به دنیا آورد، در 68 سالگی درگذشت. طبق یادداشتی از کارگاه پرنده (استودیوی تولیدی که او تأسیس کرد)، او به یک هماتوم ساب دورال حاد، خونریزی در نزدیکی مغز، تسلیم شد. 1 مارس 2024. بر اساس همان یادداشت منتشر شده در سایت، توریاما همچنان فعالانه کار می کرد وب سایت دراگون بال. او گفت که «چندین کار در دست اجرا دارد» و کارهای خلاقانه‌اش یک دوره 45 ساله را در بر می‌گیرد.

نامه اعلام مرگ توریاما در وب سایت رسمی دراگون بال منتشر شد.  منبع: dragon-ball-official.com / استودیو پرنده

کارهای توریاما به اشکال مختلف ظاهر شده اند و شخصیت های او در مانگا، انیمه، فیلم ها و بازی های ویدیویی ظاهر می شوند. علاوه بر سریال معروف Dragon Ball، او خلق کرد دکتر اسلامپ و شخصیت ربات محبوبش آرالو همچنین شخصیت های اژدها کوئست سری و ماشه یک کرونومتر بازی های ویدیویی، که به طور گسترده در میان بهترین بازی های RPG نسل خود به حساب می آیند.

دراگون بال بدون شک تاثیرگذارترین اثر اوست. با الهام از کتاب کلاسیک چینی «سفر به غرب»، شخصیت‌های آن مانند «گوکو» نام‌های معروفی در سراسر جهان هستند. توریاما خلاقیتی را پشت سر گذاشت که در همه پلتفرم ها مورد استقبال قرار گرفته است: مانگا، انیمه، فیلم، بازی، تی شرت، اسباب بازی و غیره.

خداحافظ آقا خوب

استودیوی پرندگان درخواست احترام به حریم خصوصی خانواده توریاما را کرده است. این استودیو تصمیم نگرفته است که آیا مراسم یادبودی برگزار خواهد کرد یا خیر. اگر مایلید تسلیت بگویید، استودیوی پرنده اجازه نظرات را در سایت اژدها داده است. در حال حاضر صفحات نظر از سراسر جهان، به زبان های مختلف وجود دارد. اینجا کلیک کنید آنها را بخوانید و اگر مایلید ادای احترام خود را بگذارید.

  سامسونگ گلکسی اس 24 دارای نسخه های اگزینوس و اسنپدراگون است

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-akira-toriyama-dragon-ball-creator-death-age-68