انویدیا درسش را نگرفته است. فروش آداپتور 12V2x6 معیوب با کارت RTX 4080 Super


در حالی که تصور می شد کانکتور برق 12V2x6 دیگر مشکلی برای خریداران ایجاد نمی کند، یکی از پریزهای معتبر گزارش داد که کارت گرافیک RTX 4080 Super با آداپتور مبدل معیوب فروخته شده است که می تواند منجر به مشکلات جدی شود.

Media Igor Lab می گوید که آداپتور تبدیل 8 پین به 12V2x6 موجود در جعبه کارت RTX 4080 Super دارای نقصی در ساخت است و هیچ راهی برای ایمن سازی آن وجود ندارد که می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. خوشبختانه این بار به نظر می رسد که مشکل از آداپتور است و خود کانکتور کارت گرافیک سالم است.

اولین گزارش در مورد یک آداپتور 12V2x6 معیوب برای کارت های RTX 40 Super

این رسانه معروف به گفته آنها، ریشه مشکل، مشخصات اعلام شده توسط PCI-SIG برای کانکتور برق 12V2x6 است که ابعاد دقیق کانکتور را مشخص نکرده و سازندگان استاندارد خاصی را رعایت نمی کنند. به طور طبیعی، PCI-SIG ابعاد هدرها را مشخص کرد، اما خود کانکتور نادیده گرفته شد.

ظاهراً حداقل یکی از شرکای انویدیا که آداپتور 12V2x6 را برای کارت گرافیک RTX 4080 Super تولید می کند، از کنترل کیفیت ضعیفی رنج می برد و ممکن است برخی از آداپتورهای داخل جعبه معیوب باشند.

آداپتور مورد نظر هرچقدر هم به آن فشار وارد شود هرگز قفل نمی شود، بنابراین احتمال قطع یا شل شدن آن وجود دارد که می تواند منجر به مشکلاتی مانند گرم شدن بیش از حد و ذوب شدن کانکتور شود. جالب اینجاست که بررسی های بیشتر نشان داد که مشکل به دلیل ضخامت بیش از حد پین های فلزی است که اجازه نمی دهد کانکتور در جای خود بماند.

  رونمایی از نتیجه و مشخصات گوشی های شیائومی 14 و 14 پرو در تست Geekbench

در این رابطه بخوانید:

– حتی کابل های CableMod 12VHPWR ذوب می شوند. مشکل RTX 4090 غیر قابل حل است
– کشف علت اصلی ذوب شدن کابل های 12VHPWR. ایسوس در ردیف اول متهم است
– 5 نکته مهم در مورد روش بحث برانگیز نصب کابل 12VHPWR

اگرچه در حال حاضر گزارش دیگری وجود ندارد، اما به وضوح نشان می دهد که انویدیا به اندازه کافی از 12VHPWR یاد نگرفته و حساسیت لازم را اعمال نکرده است. خریداران کارت های جدید با استفاده از آداپتور داخل جعبه باید از قفل شدن کانکتور اطمینان حاصل کنند که معمولاً با صدای کلیک همراه است.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/49434-faulty-12v2x6-connector-rtx-4080-super-card