بررسی مزیت های حمل و نقل هوایی کالاهای وارداتی از چین به ایران


چین به عنوان یکی از مهم ترین قدرت های اقتصادی جهان، نقش مهمی در تامین منابع و محصولات مورد نیاز سایر کشورها ایفا می کند. آمار و ارقام به دست آمده حاکی از آن است که ارزش کل صادرات این کشور در سال 2022 بالغ بر حدود 3.6 تریلیون دلار معادل 14 درصد ارزش کل صادرات جهانی بوده است. در این مقاله به مزایای حمل و نقل هوایی واردات از چین به ایران می پردازیم.

وجود روابط دوستانه سیاسی و اقتصادی ایران و چین، این کشور را به یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران تبدیل کرده است. سهم چین از واردات ایران حدود 25 درصد برآورد شده است. این موضوع اهمیت آگاهی از روند واردات کالا از چین را افزایش می دهد.

نکته قابل توجه در واردات از چین به ایران این است که علاوه بر پیچیدگی های موجود در واردات کالا و انجام مراحل مختلف این فرآیند، تعیین نحوه حمل کالا از چین به ایران نیز می تواند نقش مهمی در تسهیل امور داشته باشد. حمل و نقل هوایی از چین یکی از مهم ترین و مهم ترین راه های حمل کالا از چین به ایران است که در این مقاله به تفصیل به مزایا و معایب آن می پردازیم. علاوه بر این، ما حمل و نقل هوایی و دریایی از چین را با هم مقایسه خواهیم کرد تا بتوانید بهترین راه را برای حمل و نقل کالاهای خود بر اساس نیازهای تجاری خود انتخاب کنید. پس بیایید نگاهی به نحوه حمل و نقل کالا از چین به ایران بیاندازیم.

مقدمه ای بر حمل و نقل هوایی

همانطور که گفتیم حمل و نقل هوایی از چین یکی از مهم ترین راه های واردات کالا از چین به ایران است که به عنوان یکی از سریع ترین راه های حمل کالا در سراسر جهان نیز شناخته می شود. همه روزه پروازهای زیادی از چین به ایران و بالعکس انجام می شود که واردات هوایی را به فرصتی عالی برای صاحبان مشاغل در ایران تبدیل می کند. حمل و نقل هوایی از چین به ایران علاوه بر سرعت بالا و دسترسی آسان، مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از حمل و نقل هوایی از چین

حمل و نقل هوایی از چین دارای مزایای بسیاری است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تحویل در کمترین زمان ممکن
  پرچمدار OnePlus 12 با نمایشگر بهتر، دوربین قدرتمند و چیپست جدید کوالکام وارد بازار شد.

تحویل سریع به ویژه برای محموله های خاص و اقلام فاسد شدنی یکی از مواردی است که می تواند بر عملکرد و سود و زیان شرکت ها تأثیر بگذارد. یکی از مهمترین مزیت های حمل و نقل هوایی از چین سرعت بالای این روش در مقایسه با وسایل حمل و نقل رایج مانند حمل و نقل دریایی و زمینی است.

  1. حفاظت بالا

حمل و نقل هوایی از چین یکی از مطمئن ترین و مطمئن ترین وسایل حمل و نقل است که احتمال آسیب دیدن کالا را تا حد زیادی کاهش می دهد.

  1. امکان حمل و نقل کالا بدون نگرانی از جریمه

با توجه به تحریم های بین المللی موجود علیه ایران، استفاده از حمل و نقل دریایی و زمینی به ویژه برای کالاهای حساس و مواد استراتژیک مانند برخی قطعات و ماشین آلات صنعتی ممکن است در سطح بین المللی مشکلاتی را برای کشور و حتی واردکنندگان این کالاها ایجاد کند. تولید کالا. بنابراین، استفاده از حمل و نقل هوایی از چین به ایران، با توجه به وجود پروازهای مستقیم از شهرهای مختلف چین به تهران، راهی مطمئن برای دور زدن تحریم ها و واردات برخی کالاهای خاص محسوب می شود.

چین-ایران.jpg

مراحل و هزینه های حمل و نقل هوایی از چین

آشنایی با روش های حمل بار هوایی و برآورد هزینه های مربوطه برای صاحبان مشاغل و افراد فعال در این زمینه حائز اهمیت است. در این راستا مروری داریم بر مراحل این فرآیند و هزینه های استفاده از حمل و نقل هوایی از چین.

مراحل حمل و نقل هوایی از چین به ایران

مراحل حمل بار هوایی از چین به طور کلی به شرح زیر است:

  1. هماهنگی با نمایندگی تخصصی باربری جهت واردات کالا از چین
  2. هزینه ها را تخمین بزنید و هزینه حمل و نقل را به کارگزار مورد نظر بپردازید
  3. محموله توسط فروشنده به دفتر کارگزار مربوطه در چین ارسال می شود
  4. بسته بندی محموله ها بر اساس استانداردهای پذیرفته شده توسط خطوط هوایی
  5. کالاها را به فرودگاه منتقل کرده و در هواپیما بارگیری کنید
  6. تخلیه کالا به انبار کالاهای وارداتی گمرک فرودگاه امام خمینی
  7. ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی
  8. تحویل کالا و مدارک مورد نیاز به صاحبان کالا

هزینه حمل و نقل هوایی از چین به ایران

در جدول زیر هزینه های مربوط به حمل هوایی از چین به طور کلی در اختیار شما قرار گرفته است.

** هزینه ها به ازای هر کیلوگرم بار بیان می شود.











اصل و نسب

مقصد

شرکت هواپیمایی

وزن کالا

45 تا 100 کیلوگرم

100 تا 300 کیلوگرم

300 تا 500 کیلوگرم

500 تا 1000 کیلوگرم

بیش از 1000 کیلوگرم

شانگهای

فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)اکا)

ماهان

11.5 دلار

2.8 دلار

7.3 دلار

6.9 دلار

6.8 دلار

شانگهای

اکا

امارات

11.6 دلار

4.5 دلار

4.8 دلار

4.5 دلار

3.4 دلار

هنگ کنگ

اکا

ماهان

12.2 دلار

8.9 دلار

1/8 دلار

7.6 دلار

7.5 دلار

هنگ کنگ

اکا

امارات

11.5 دلار

4.5 دلار

4.8 دلار

4.5 دلار

3.4 دلار

شنژن

اکا

ماهان

11.5 دلار

2.8 دلار

7.5 دلار

1.7 دلار

6.9 دلار

گوانگژو

اکا

ماهان

95.5 دلار

2.8 دلار

7.5 دلار

1.7 دلار

6.9 دلار

  گوگل بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را با تاریخچه ای از نحوه عملکرد موتور جستجوی خود جشن می گیرد

** هزینه های ذکر شده تقریبی است و ممکن است تغییر کند.

تفاوت بین حمل و نقل دریایی و هوایی از چین

توسعه زیرساخت های حمل و نقل دریایی و هوایی در دهه های اخیر تأثیر بسزایی در تسهیل فرآیند واردات و صادرات کالا در سطح بین المللی داشته است. صاحبان مشاغل باید بر اساس شرایط و بودجه خود بهترین راه را برای حمل کالا انتخاب کنند. یکی از مهم ترین تفاوت ها حمل دریایی از چین با حمل و نقل هوایی می توانیم موارد زیر را نشان دهیم:

  1. هزینه کمتر

حمل و نقل هوایی از چین برای همان حجم کالا حدود 12 تا 16 برابر گرانتر از حمل و نقل دریایی از چین است و این باعث می شود حمل و نقل دریایی از چین برای مشاغل با بودجه محدود گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای باشد.

  1. زمان شارژ طولانی تر

حمل و نقل دریایی از چین علاوه بر هزینه کمتر، سرعت کمتری نیز نسبت به حمل و نقل هوایی از چین دارد. این امر به ویژه هنگام حمل اقلام فاسد شدنی و کالاهای حساس مانند دارو بسیار مهم است.

  1. وزن کالا

در حمل کالا از طریق دریا از چین وزن بار اهمیت زیادی ندارد اما در حمل هوایی از چین یک سری استانداردهای ویژه برای حداکثر وزن بار وجود دارد که در بسته بندی کالا باید رعایت شود. .

  1. امنیت بار

حمل و نقل هوایی از چین قابل اطمینان تر و ایمن تر از حمل و نقل دریایی از چین است. از آنجایی که تحویل محموله های دریایی گاهی تا 6 ماه طول می کشد، این امر احتمال بروز حوادث طبیعی و آسیب دیدن کالا را افزایش می دهد.

مراحل واردات کالا از چین

همانطور که قبلا اشاره کردیم، واردات کالا از چین یکی از مهمترین منابع تامین کالا در ایران است. بنابراین اطلاع از مراحل واردات کالا از چین می تواند به صاحبان مشاغل جدید و افرادی که به تازگی وارد این عرصه شده اند کمک کند تا با دانش بیشتری این مسیر را طی کنند. واردات کالا از چین به طور کلی شامل مراحل زیر است:

  1. با توجه به نوع کسب و کار و نیاز بازار هدف، محصول را انتخاب کنید
  2. تامین کنندگان چینی را برای محصول مورد نیاز جستجو کنید و تامین کننده مناسب را انتخاب کنید
  3. مذاکره با تامین کننده مورد نیاز و برآورد هزینه
  4. امضای قرارداد تولید با تامین کننده مورد نیاز
  5. همکاری با یک شرکت حمل و نقل بین المللی جهت حمل کالا از چین به ایران و انجام امور گمرکی
  6. ترخیص کالا از گمرک مبدا
  7. بارگیری کالا در کشتی یا هواپیما
  8. حمل کالا به بندر یا فرودگاه بین المللی مقصد
  9. ترخیص کالا از گمرک مقصد و تحویل محموله به خریدار
  پردازنده Tensor G4 به لطف سامسونگ قدرتمند ظاهر خواهد شد

ما بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی را برای واردات کالا از چین به شما پیشنهاد می کنیم

اگر به تازگی وارد عرصه تجارت بین الملل شده اید و می خواهید از چین کالا وارد کنید، پیشنهاد می کنیم از یک شرکت حمل و نقل معتبر کمک بگیرید. با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان ما، گروه تجاری فونیکس با سالها تجربه در زمینه واردات از کشورهای مختلف جهان از جمله چین و آشنایی کامل با حمل و نقل بین المللی، یکی از معدود شرکت های ایرانی فعال در زمینه حمل و نقل بین المللی تجارت بین المللی و از شهرت بالایی هم در سطح محلی و هم در سطح بین المللی برخوردار است.

علاوه بر این، گروه تجاری ققنوس در زمینه امور گمرکی و… ترخیص کالا از گمرک می تواند در مراحل مختلف واردات کالا از برآورد و پرداخت هزینه های مربوطه گرفته تا حمل و نقل کالا و ترخیص کالا به شما کمک کند. در این صورت دیگر نگران صحت مراحل واردات و ترخیص کالا از گمرک محموله خود نخواهید بود.

در نهایت می‌توانید از وب‌سایت رسمی گروه به نشانی WWW.FNXSHIPPING.COM او ضربه می زند. ضمناً می توانید از طریق شماره تلفن 02148000110 با کارشناسان این گروه در ارتباط بوده و از تجربیات و راهنمایی آنها بهره مند شوید.

نتیجه

چین یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید و تولید محصولات جدید است، زیرا جدیدترین محصولات عرضه شده به بازارهای جهانی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا تولید و عرضه می کند. این موضوع واردات کالا از چین را به یک فرصت تجاری عالی برای شرکت های ایرانی تبدیل کرده است، زیرا تحریم های گسترده ای که علیه کشورمان ایران اعمال شده، ارتباط بازار و صنعت ما را با دنیا محدود کرده است. از این رو، شرکت های ایرانی با همکاری با تامین کنندگان چینی می توانند همگام با پیشرفت در صنایع مختلف در دنیا پیش رفته و از این طریق نیاز بازار ایران به محصولات جدید را برطرف کنند.

برای واردات کالا از چین به ایران روش های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توان به حمل هوایی و دریایی از چین اشاره کرد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند، اما وجود برخی عوامل از جمله تحریم های گسترده اقتصادی و سیاسی و وجود پروازهای مستقیم از چین به ایران و بالعکس، حمل هوایی از چین را به مناسب ترین گزینه برای واردات کالا تبدیل می کند. از چین به ایران تبدیل شد. با این حال، انتخاب روش حمل و نقل کاملاً به شما بستگی دارد و باید بر اساس نیاز، بودجه و شرایط حمل و نقل بهترین روش را انتخاب کنید.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/pr/50593-air-transport-iran-china-price-and-benefits