گوگل بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را با تاریخچه ای از نحوه عملکرد موتور جستجوی خود جشن می گیرد


گوگل بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را با تاریخچه ای از نحوه عملکرد موتور جستجوی خود جشن می گیرد

گوگل بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

گوگل اخیراً (4 سپتامبر) بیست و پنجمین سالگرد خود را جشن گرفت و امروز (27 سپتامبر) چندین سال از عمر خود را جشن گرفت. جستجوی گوگل.

برای یادآوری اینکه موتور جستجو چقدر پیشرفت کرده است، این شرکت یک جدول زمانی تهیه کرده است که تمام نقاط عطف مهمی را که بر روش جستجوی کاربران روزمره برای چیزهایی که به صورت آنلاین نیاز دارند را تحت تأثیر قرار می دهد.

در زیر نکات جالبی را از تاریخچه جستجوی گوگل انتخاب کرده ایم.

2001 – Google Images و “آیا منظورت این بود؟”

این یک لباس کاملاً است که در عین حال چیزهای زیادی و کمی را در تخیل باقی می گذارد.

به گفته گوگل، در سال 2000، جنیفر لوپز در صدر نتایج جستجو قرار گرفت، اما بیشتر به حضور او در جوایز گرمی در لباسی که گوگل آن را یک لباس “جسورانه” ورساچه می نامد، هدایت شد.

در آن زمان، نتایج جستجو پیوندهایی به صفحات وب بود که الهام بخش تیم گوگل برای ایجاد آن بود تصاویر گوگل در سال 2001 به کاربران اجازه داد تا آنچه را که نیاز دارند بر اساس ظاهر خود پیدا کنند.

  اپل واچ سری 9 دارای حسگر ضربان قلب جدید و تراشه U2 است

در همان سال راه اندازی شد “منظورت این بود؟”، که پیش از ویژگی‌های تصحیح خودکار گوشی‌های هوشمندی است که امروز می‌بینید. “منظورت این بود؟” یکی از اولین نمونه های یادگیری ماشینی بود که در آن گوگل قصد جستجوی کاربران را با وجود اشتباهات املایی پیش بینی می کرد. این ویژگی دارد از آنجایی که برای انطباق تکامل یافته است حتی اشتباهات املایی عجیب و غریبی که هنگام تایپ ، با گوشی مرتکب می شوید.

2002 — اخبار گوگل

Google News یک ویژگی است که از تراژدی به وجود آمده است. در جریان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، گوگل متوجه شد که یافتن اطلاعات در مورد این حادثه برای جهان چقدر دشوار است. این باعث شد که گوگل ایجاد کند اخبار گوگلکه پیوندهایی به داستان ها یا اخبار حاوی منابع مختلف را تبلیغ می کند.

2004 – تکمیل خودکار

تکمیل خودکار Google در عمل.

در ابتدا با نام Google Suggest راه اندازی شد تکمیل خودکار این ویژگی (منوی کشویی پیشنهادات هنگامی که شروع به تایپ در جستجو می کنید) از آن زمان برای کار بر روی رایانه شخصی، اندروید و iOS تکامل یافته است. گوگل تکمیل خودکار را اعلام کرد تایپ را 25 درصد کاهش می دهد و 200 سال در زمان تایپ در روز صرفه جویی می کند.

2006 – Google Translate و Google Trends

گوگل در اوایل سال 2002 ترجمه خودکار را سرهم بندی می کرد، اما در سال 2006 بود که گوگل آن را پیاده سازی کرد. مترجم گوگل. او ابتدا ترجمه بین عربی و انگلیسی را ارائه کرد. امروزه از 100 زبان پشتیبانی می‌کند و زبان بزرگی را به آن اضافه می‌کند 24 فقط پارسال.

  انتخاب بهترین هارد اکسترنال

ترندهای گوگل همچنین در همان سال ظاهر شد و به عنوان نمونه ای از مجموعه داده های عمومی در دسترس بود که در نهایت به ابزار مهمی برای روزنامه نگاران، سیاست گذاران یا حتی برخی از شرکت های مصرف کننده تبدیل شد تا اشتهای مخاطبان خود را بیاموزند. اختراع Google Trends همچنین منجر به اعلام سالانه Google Year in Search شد.

2011 – جستجو بر اساس تصویر

گوگل به جای جستجوی توضیحات یا کلمات، آن را فعال کرد جستجو بر اساس تصویر به کاربران این امکان را می دهد که تصاویر یا URL های تصویر را برای یافتن محتوای مشابه آپلود کنند. جستجوی تصویر در توسعه لنز گوگل بسیار موثر بود.

2019 – برت

BERT در عمل برای جستجوی Google.  تصویر پوشش Google I/O 2021 ما.

گوگل نمایش رمزگذار دو طرفه از ترانسفورماتورها (BERT) یک مدل هوش مصنوعی درک زبان است که عملکردهای جستجو را به طور اساسی تغییر می دهد. BERT به گوگل اجازه داد تا نتایج جستجو را بر اساس متن کامل کلمه، به سادگی با درک نحوه عملکرد زبان، درک کند. BERT تاکنون در 70 زبان اعمال شده است.

2020 – نمودار خرید و Buzz to Search

نمودار خرید یک مجموعه داده مبتنی بر هوش مصنوعی است که میزبان 35 میلیارد لیست محصول از خرده‌فروشان یا برندها است و به کسب‌وکارها و خریداران آنها کمک می‌کند تا آنچه را که واقعاً می‌خواهند آنلاین بخرند، محدود کنند.

هوم برای جستجو از ابرقدرت های خرید آنلاین شیک تر است – این ویژگی آهنگی را شناسایی می کند که با صدای شما مطابقت دارد.

2022 – جستجوی چندگانه

قابلیت جستجوی چندگانه گوگل

جستجوی چندگانه دو روش تحقیق اصلی را ترکیب می کند: متن و تصاویر. گوگل با عکاسی از آن و جستجوی میز قهوه، میز قهوه خوری متناسب با مجموعه اتاق ناهارخوری خود را پیدا کرد. Multisearch ابتدا برای بازار ایالات متحده راه اندازی شد در سراسر جهان در تلفن همراه موجود استو در همه جاهایی که Google Lens کار می کند پشتیبانی می شود.

  سامسونگ می گوید هیچ ایرادی در حالت Vivid Mode گلکسی اس 24 وجود ندارد

منبع: گوگل (وبلاگ)

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-google-25th-anniversary-history-how-search-engine-works