جایگزین سامسونگ برای صدای Dolby Atmos امسال می آید


سامسونگ تایید کرده است که جایگزین Dolby Atmos را امسال عرضه خواهد کرد. فناوری صدای فراگیر سه بعدی برای تلویزیون ها، بلندگوها و سایر دستگاه های دیجیتال موجود است. در زیر، آخرین اطلاعات در مورد فناوری IAMF سامسونگ را مورد بحث قرار می دهیم.

در ابتدا باید بگوییم که فناوری جایگزین سامسونگ برای Dolby Atmos با محصولات گران قیمت تری سازگار است و امکان افزودن آن از طریق به روز رسانی نرم افزاری وجود دارد. مهمتر از آن، یوتیوب امسال نیز از این فناوری صوتی جدید پشتیبانی خواهد کرد.

عرضه 3D Audio سامسونگ در سال 2024 تایید شده است

در نوامبر سال جاری، سامسونگ همکاری خود را با گوگل در توسعه فناوری صوتی فضایی سه بعدی جدید، که مدل و فرمت صوتی فراگیر (IAMF) نامیده می شود، اعلام کرد. این فناوری برای تلویزیون‌های هوشمند، بلندگوها، گوشی‌های هوشمند، هدفون، تبلت‌ها، سینمای خانگی و بسیاری از دستگاه‌های صوتی دیگر در دسترس خواهد بود.

در این رابطه بخوانید:

– آموزش حذف برنامه های پیش فرض گوشی و اندروید
– چرا باید حالا Gradient را از گوشی خود حذف کنید؟

سامسونگ در حاشیه نمایشگاه CES 2024 جزئیات بیشتری از برنامه های خود را با متخصصان این حوزه در میان گذاشت. بر اساس این گزارش رسانه بینشاین شرکت غول پیکر کره ای تایید کرده است که فناوری صوتی سه بعدی این شرکت در سال جاری عرضه خواهد شد. در همین حال، یوتیوب امسال نیز پشتیبانی از محتوای مطابق با IAMF را به وب سایت خود اضافه خواهد کرد.

فناوری صوتی IAMF سامسونگ

خبر خوب این است که برخلاف نسل جدید صدای دالبی، برای دریافت فناوری صوتی جدید سامسونگ نیازی به خرید محصولات جدید ندارید و باید از طریق به روز رسانی جدید در اختیار دارندگان محصولات قدیمی قرار گیرد. البته ما در حال حاضر چیزی در مورد محصولات منطبق با IAMF نمی دانیم و سامسونگ ممکن است به فکر نام جذاب تری برای آن باشد.

  نحوه ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره شماره تلفن

فناوری صوتی IAMF سامسونگ در سناریوهای مختلفی مانند بازی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، پخش آنلاین، پخش آفلاین و پخش زنده استفاده می شود. این فناوری منبع باز است و استفاده از آن نیازی به پرداخت حق امتیاز به سامسونگ ندارد.

به طور خلاصه، IAMF مجموعه ای از فناوری های نرم افزاری برای ارائه صدای سه بعدی در دستگاه های مختلف است.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/peripheral/49329-samsung-dolby-atmos-competitor-2024