طبق گزارش‌ها، اپل در سال گذشته 32 استارت‌آپ هوش مصنوعی را خریداری کرد که بیش از هر رقبای دیگری بود


طبق گزارش‌ها، اپل در سال گذشته 32 استارت‌آپ هوش مصنوعی را خریداری کرد که بیش از هر رقبای دیگری بود

(منبع تصویر: اپل)

ممکن است اپل تا به حال در مورد سؤالات مربوط به هوش مصنوعی ساکت بوده باشد، اما این بدان معنا نیست که آنها عقب نشسته اند و هیچ کاری انجام نمی دهند.

طبق گزارش Statista، اپل خرید کرده است 32 استارتاپ چشمگیر هوش مصنوعی در سال گذشته. و برای اینکه به این تعداد زمینه بیشتری بدهید، به مقایسه آن با بزرگترین رقبای خود نگاه کنید:

  • اپل – 32
  • الفبا/گوگل – 21
  • متا-18
  • مایکروسافت-17
  • آمازون – 10

این کسب تهاجمی استعدادهای هوش مصنوعی احتمالاً به همین دلیل است که تیم کوک، مدیر عامل اپل اخیراً در طی تماس های درآمد سه ماهه این شرکت گفت: اپل “هیجان زده است که جزئیات” کار در حال انجام خود در زمینه هوش مصنوعی را به اشتراک بگذارد اواخر امسال.

علاوه بر این، این گزارش همچنین بیان می‌کند که مشارکت اپل در سهام و سرمایه‌گذاری‌های مکمل مرتبط با هوش مصنوعی بالاتر از رقبای خود (از نظر درصد پرتفوی) است. 21 درصد از سبد سهام اپل در هوش مصنوعی است در مقایسه با 12 درصد برای مایکروسافت و 8 درصد برای آلفابت.

همچنین این کشور از سال 2017 بیشترین هزینه را برای سرمایه گذاری سهام و سرمایه گذاری های مکمل در فناوری های هوش مصنوعی کرده است.

اخیراً گزارش شده است که اپل در نظر دارد یک استارتاپ آلمانی هوش مصنوعی به نام Brighter AI را برای بهبود فناوری حریم خصوصی هدست ویژن پرو خود خریداری کند.

  گوگل بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را با تاریخچه ای از نحوه عملکرد موتور جستجوی خود جشن می گیرد

منبع: آمار، استوکلیتیک در برابر فرقه مک

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-apple-acquired-32-ai-startups-last-year-more-than-rivals