یک شگفتی؛ آیفون 12 خود را به‌روزرسانی کنید تا شارژ بی‌سیم جهانی Qi2 را در خود جای دهد!


یکی از ویژگی های آیفون 12 که همچنان در برخی بازارها از جمله ایران محبوبیت دارد، قابلیت شارژ بی سیم است. طبیعتا قاعده انحصاری که در مورد سایر محصولات اپل وجود دارد، مربوط به شارژ بی سیم است. magsafe این گوشی نیز یکی دارد، یعنی باید از شارژرهای استاندارد اپل برای شارژ بی سیم استفاده کنید. خبر خوب این است که مطابق با الزامات جدید قاره اروپا، اپل شارژ بی سیم را تنها با یک به روز رسانی نرم افزار استاندارد عمومی کرده است. Chi2 همچنین به این گوشی اضافه شده است.

به نظر می رسد به روزهای انحصارات عجیب اپل نزدیک می شویم. پس از رقابت شدید قاره اروپا با قانون دسترسی مستقیم مستقیم (DMA). از یک سو و فشارهای اخیر دولت آمریکا بر این شرکت، هر روز اخباری را منتشر می کند که نشان می دهد اپل مجبور به تغییر برخی قوانین خود شده است. یکی از این قوانین که اخیرا تغییر کرده است، استفاده انحصاری از شارژرهای بی سیم Mag Safe برای شارژ آیفون 12 است.

اخرین به روز رسانی iOS 17.4 اپل که تا حد زیادی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا پیروی کرده است، شگفتی خوشایندی را برای کاربران آیفون 12 به ارمغان آورده است. به روز رسانی جدید امکان سازگاری با استاندارد پیشرفته شارژ بی سیم را فراهم می کند. Chi2 این گوشی هوشمند را فراهم می کند.

آزمایش هایی که انجام داد Macworld در همین راستا توضیح داده شده است که گوشی های سری آیفون 12 با نسخه سیستم عامل آپدیت شده اند iOS 17.4اکنون می توان آن را به صورت بی سیم با یک شارژر 15 واتی شارژ کرد. حتی اگر شارژر به صورت استاندارد استفاده شود Chi2 این شارژر ساخته شده است magsafe مورد تایید اپل نیست!

  بهترین معاملات فنی از آمازون، لازادا، شوپی و موارد دیگر در سنگاپور (اکتبر 2023)

iphone12-charge-2.jpg

در تست های انجام شده توسط سایت مذکور مشخص شد که مدت زمان شارژ آیفون 12 بین شارژرها magsafe و Chi2 به طرز چشمگیری نزدیک است. حدود 20 دقیقه برای رسیدن به 30 درصد ظرفیت باتری و 45-50 دقیقه برای رسیدن به 50 درصد ظرفیت باتری.

علاوه بر این، این گزارش حاکی از آن است که آیفون 12 اکنون در هنگام اتصال به این شارژرها علاوه بر نمایش قدرت شارژ 15 وات، انیمیشن شارژ را نیز به نمایش می‌گذارد که قبلاً هنگام شارژ دستگاه نمایش داده نمی‌شد.

نکته دیگر این است که قبل از نصب این آپدیت بر روی آیفونراسری 12 در شارژرهای غیر بی سیم ماگ شمشیر چی به سرعت شارژ 7.5 وات محدود شده بود. به عبارت ساده، اگر می خواهید به حداکثر سرعت شارژ بی سیم گوشی خود برسید، باید از شارژر استفاده کنید. magsafe من اپل بودم اپل در دسامبر گذشته با به روز رسانی نرم افزاری iOS 17.2، ارتقای مشابه آیفون 13 و آیفون 14 را انجام داد و حالا آیفون 12 که در سال 2020 معرفی شده بود به این مهمانی پیوست.

همانطور که می دانید استاندارد Chi2 یک استاندارد جدید شارژ بی سیم که دارای راندمان انتقال انرژی بی سیم بهتر و تراز مغناطیسی قوی است که از نظر فنی بسیار شبیه به فناوری است. magsafe اپل این شباهت به دلیل نقش برجسته ای است که اپل در کنسرسیوم برق بی سیم ایفا می کند.WPC) موجودیت پشت استاندارد چه تعجب آور نیست.

این آپدیت برای کاربران آیفون 12 به معنای آزادی بیشتر در شارژ بی سیم خواهد بود و اکنون این افراد می توانند از دستگاه هایی غیر از شارژر استفاده کنند. MagSafe Chi2 همچنین از آن برای رسیدن به حداکثر توان شارژ دستگاه یعنی 15 وات استفاده کنید. انتظار می رود این به روز رسانی باعث افزایش محبوبیت شارژرهای Qi2 در بین کاربران اپل و کاهش انحصار فعلی در این زمینه شود.

  ماوس گیمینگ جدید Razer Viper V3 Pro عملکرد بهبود یافته ای را ارائه می دهد و برای گیمرهای ورزش های الکترونیکی طراحی شده است.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/smartphone/50203-iphone-12-gets-qi2-wireless-charging-support-via-software-update