تصویر پردازنده اینتل Lunar Lake MX فاش شد. برای لپ تاپ های باریک با رم LPDDR5X


تصویر درمانگر در انتظار خدمت دریاچه قمری MX منتشر شده، به نظر می رسد که این تراشه لپ تاپ دارای طراحی تراشه مخصوص به خود از خاطرات سریع خواهد بود LPDDR5X استفاده می کند.

آزمایشگاه ایگور عکس این هفته درمانگر دریاچه قمری MX اینتل راهنمایی هایی را برای سازندگان قطعات صادر کرده است کامپیوتر لپ تاپ های به سختی توسعه یافته با CPU آنها یک دریاچه قمری هستند. تصویر نیز تایید می کند که سری پردازنده دریاچه ماه طراحی چند برشچند برش) و با حافظه داخلی LPDDR5X آنها برای به حداکثر رساندن عملکرد ترکیب می شوند.

اینتل انتظار پردازنده دارد دریاچه ماه به دلیل نوآوری های ریزمعماری، آنها پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد پلت فرم های خود ارائه می دهند. بر اساس گزارش ها، تراشه محاسباتی دریاچه قمری MX دارای هشت هسته همه منظوره است. چهار هسته شیر یارو با عملکرد بالا و چهار هسته Skymont مصرف کم شامل ایجاد تعادل مناسب بین عملکرد و مصرف برق است.

تصویر پردازنده اینتل Lunar Lake MX

بر اساس گزارش ها، تراشه محاسباتی دارد پردازنده گرافیکی این مجموعه شامل 64 واحد اجرایی می باشد Xe2 بر اساس معماری نبرد باراکا او هست. این SOC همچنین دارای شتاب دهنده هوش مصنوعی است NPU 4.0 با شش قسمت و یک اسلاید تکنولوژی استفاده شده است مورد علاقه اینتل به صفحه نمایش اصلی و ویژگی های مختلف متصل می شود I/O جذب می کند

تغییر بزرگی در رویکرد اینتل به خصوص دریاچه قمری MX، استفاده از تکنولوژی ساخت و ساز n3b یک شرکت TSMC برای چیپلت است. این حرکت نشان دهنده یک تغییر عمده نسبت به اتکای قبلی اینتل به تولید داخلی تراشه های سطح بالا است.

  سامسونگ می گوید هیچ ایرادی در حالت Vivid Mode گلکسی اس 24 وجود ندارد

شایان ذکر است که اینتل در ابتدا قصد داشت این فرآیند را بسازد ساعت 18 (کلاس 1.8 نانومتری) برای پردازنده های سریال دریاچه ماه با این حال استفاده کنید ساعت 18 تا اواخر سال 2024 برای تولید آماده نخواهد شد N3B TSMC امروزه برای تولید انبوه استفاده می شود.

جالب است که آزمایشگاه ایگور همچنین ادعا می کند که پردازنده ها دریاچه قمری MX اینتل که توسط اینتل با همکاری نزدیک با مایکروسافت توسعه یافته است، بر تقویت تعامل بین نرم افزار و سخت افزار تمرکز دارد. این مشارکت به این معنی است که کاربران می توانند انتظار استفاده بهتر از قابلیت های CPU را داشته باشند، به خصوص در سیستم هایی که نسخه های جدیدتر و آینده سیستم عامل های مایکروسافت را اجرا می کنند.

طراحی تراشه Lunar Lake MX

شفا دهندهدریاچه قمری MX اینتل عمدتا لپ‌تاپ‌های باریک و سبک را هدف قرار داده و انتظار می‌رود 16 یا 32 گیگابایت حافظه داشته باشد. LPDDR5X-8533 این به طور مستقیم در تراشه یکپارچه شده است. هدف این انتخاب طراحی کاهش اندازه پلت فرم و افزایش عملکرد است.

با توجه به انتظارات اینتل از چیپست هایی که چند ماه پیش رونمایی شد، پیکربندی دریاچه قمری MX در مقایسه با طرح های سنتی که حافظه جدا از تراشه است CPU فضایی بین 100 تا 250 میلی متر مربع را فراهم می کند.

مطابق با دستگاه های تامبسته به هدف قدرت پردازش و پلت فرم دریاچه ماه از طرح های خنک کننده فعال 8 وات و 17-30 وات پشتیبانی می کند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/50188-intel-lunar-lake-mx-mobile-processor-pictured