جنسن هوانگ جایزه بهترین مدیر سال 2023 را دریافت کرد. هوش مصنوعی همچنان برگ برنده انویدیا است


مجله اکونومیست امروز در مقاله ای، جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا جایزه مدیر سال 2023 را اهدا کرد و اعلام کرد که این شرکت با فروش عالی در بازار شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی تحت مدیریت خود توانسته عملکرد مالی بسیار خوبی از خود نشان دهد. انویدیا نیز در سال های اخیر مدیریت کرده است جنسن هوانگ به دست آوردن سهم زیادی از بازار کارت گرافیک.

با گسترش فناوری هوش مصنوعی در سال 2023 و همچنین آینده درخشانی که در سال های آینده برای آن پیش بینی می شود، فروش محصولات NVIDIA در این زمینه افزایش چشمگیری داشته است. در واقع، قبل از اینکه بسیاری از شرکت‌ها متوجه این فناوری شوند، انویدیا طیف وسیعی از محصولات را عرضه کرد که می‌توان از آن برای پشتیبانی و گسترش آن استفاده کرد. این باعث شده است که این شرکت یک سال عالی و یک سال مالی بسیار خوب داشته باشد.

مطابق با Wccftechاکنون، مجله اکونومیست عملکرد انویدیا را در سال گذشته بررسی می کند. جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا او را به عنوان بهترین مدیر سال 2023 معرفی کرد.در گزارش منتشر شده توسط این مجله معتبر آمده است که انویدیا با داشتن بسیاری از صنایع علاقه مند به حوزه هوش مصنوعی در سال گذشته توانسته به رکوردهای جدیدی دست یابد. این رکوردها به دلیل فروش زیاد محصولات این شرکت در حوزه مراکز داده به وضوح در بخش مالی ظاهر می شود.

اکونومیست اعلام کرد که انویدیا در سال 2023 مدیریت کرده است جنسن هوانگ اولین تولید کننده تراشه باشید که به 1 تریلیون دلار درآمد رسیده است. مجله این نقش جنسن هوانگ او رسیدن به این موفقیت را برای انویدیا بسیار مهم و حیاتی می داند. چندی پیش اعلام شد که انویدیا در سه ماهه منتهی به 29 اکتبر 2023 موفق به کسب درآمد 18.12 میلیارد دلاری شده است که در تاریخ این شرکت بی سابقه بوده است. همچنین سال گذشته اعلام شد که انویدیا توانسته بیش از 900 تن شتاب دهنده در سه ماهه دوم سال تولید کند. H100 هزینه عرضه سریع بین 25000 تا 30000 دلار است، اما هزینه تولید آن تنها 3000 دلار برآورد شده است.

  اپلیکیشن ژورنال اپل اکنون در نسخه بتای عمومی iOS 17.2 در دسترس است

در این رابطه بخوانید:

– سود شگفت انگیز انویدیا در سه ماهه سوم سال 2023؛ چند بار نفت و فولاد وارد ایران شد!
– انویدیا 900 تن از شتاب دهنده H100 را تنها در سه ماه فروخت
– سود تکان دهنده NVIDIA از فروش شتاب دهنده هوش مصنوعی

باید گفت که به خصوص مدیران انویدیا جنسن هوانگ در لحظه مناسب بهترین تصمیم را برای این شرکت گرفتند. زیرا آنها اصرار داشتند که از ابتدای سال 2023 بر روی تولید شتاب دهنده های هوش مصنوعی تمرکز کنند. Accelerator H100 این تنها محصول متمایز این شرکت در این زمینه نبود. انویدیا امسال روی تریبون کدا همچنین چندین پیشرفت ایجاد کرده است تا برای استفاده های مبتنی بر هوش مصنوعی ایده آل باشد. لازم به ذکر است که این پلتفرم در حال حاضر بیشترین استفاده را توسط کاربران و شرکت های مختلف دارد. همانطور که چندی پیش مدیر عامل اینتل اعلام کرد، سلطه اینتل باید پایان یابد.

با توجه به عرضه محصولات جدید از AMD اینتل باید ببیند که موقعیت انویدیا در بازار محصولات هوش مصنوعی چگونه تغییر خواهد کرد. به نظر می رسد انویدیا نیز این روزها مشغول تولید و توسعه نسل جدیدی از شتاب دهنده های هوش مصنوعی است و قصد دارد در سال 2024 آنها را با هدف حفظ سهم خود در بازار عرضه کند.

این مجله اعلام کرد که هنگام انتخاب مدیرعامل انویدیا به عنوان بهترین مدیر سال، علاوه بر بررسی عملکرد مالی شرکت ها، عملکرد کلی مدیر، قیمت سهام و همچنین میزان رضایت کارکنان آن نیز مورد بررسی قرار گرفت. ارزیابی شد. در نظر گرفته شده است. رتبه دوم لیست مدیران ارشد سال 2023 را مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا به خود اختصاص داده است و می توان از وی نام برد. سکیا کازوما، مدیر عامل دیسکو همچنین در جایگاه سوم قرار گرفت.

  Oppo هر دو تاشو Find N3 و Find N3 Flip را به سنگاپور می آورد

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/49003-nvidia-ceo-jensen-huang-best-ceo-of-2023-success-ai