عرضه 20 درصد گوشی های هوشمند با سیستم عامل اصلی از سال آینده


به تازگی اطلاعات جدیدی از سند راهبردی شورای عالی فضای مجازی منتشر شده است که حاوی جزئیات جالبی درباره گوشی های هوشمند است. این سند راهبردی بیان می‌کرد که از ابتدای سال 1404 هجری قمری، حداقل 20 درصد از تلفن‌های محلی با سیستم عامل اصلی باید وارد بازار شوند. جزئیات بیشتر را در ادامه این مقاله از شهر سخت افزار بخوانید.

بر اساس سند راهبردی شورای عالی فضای مجازی تا سال 1404 باید حداقل 20 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند در ایران به سیستم عامل های داخلی اختصاص یابد که البته تحقق این امر منوط به حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی و جلب اعتماد مردم است. در سیستم عامل های ایرانی

بر اساس گزارش ضمیمه این جا، آمده است که خدمات اولیه داخلی مانند پیام رسان اجتماعی و موتور جستجو باید با قابلیت پاسخگویی به نیازهای ملی و پاسخگویی به تمامی مطالب مورد نیاز کشور با اولویت مطالب فارسی زبان استقرار یابد. .

سرنوشت نامعلوم گوشی های ایرانی

زبان فارسی نیز به عنوان زبان پیش فرض در 80 درصد خدمات و دستگاه های هوشمند قرار گرفته است. استفاده از سیستم عامل داخلی کلیه مراکز نظامی، امنیتی و زیرساخت های حیاتی در نسخه های دسکتاپ، سرورها و سیستم های کنترل صنعتی یکی از نکات اصلی این سند در خصوص بومی سازی سیستم عامل می باشد.

آذر 1401 بود که وزارت ارتباطات خواستار تولید سیستم عامل بومی تلفن همراه شد. موضوعی که با واکنش بسیاری از فعالان این حوزه مواجه شده است. وزیر ارتباطات گفته بود که تولید سیستم عامل بومی یکی از وظایفی است که شورای عالی فضای مجازی در سند معماری شبکه ملی اطلاعات بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته است.

  جذاب ترین خنک کننده پردازنده جهان با نمایشگر منحنی سه بعدی را اینجا ببینید

سرنوشت نامعلوم تولید گوشی ایرانی

کمتر از یک سال پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تایید کرد که قرار است یک میلیون گوشی داخلی با قیمت کمتر از 100 دلار تولید شود و شرکت های جدید شروع به کار کردند اما هنوز نتیجه این پروژه مشخص نشده است. .

در این رابطه بخوانید:

– پرداخت تسهیلات به 100 شرکت تولیدکننده گوشی ایرانی

زری پور گفت: در حال حاضر از همین سیستم عامل اندروید روی تلفن های همراه استفاده می شود اما در این زمینه از شورای عالی فضای مجازی تعهد داریم که کار را پیگیری کنیم و طبق مصوبه سال گذشته دولت این وزارتخانه به شرکت صمت متعهد است که با نصب سیستم عامل مورد تایید وزارت ارتباطات، واردکنندگان و تولیدکنندگان دستگاه‌هایی غیر از تلفن همراه، مانند لوازم خانگی و غیره را در حال اجرا نگه دارد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/50534-phones-with-native-operating-system